bok

Glömde ju att jag skulle berätta om böckerna jag läst =)
Denna gången är det boken
 "Jag är ändå jag.....fyra killar om aspergers syndrom"
Jag tycker den är jättebra. Att få se det från andra sidan så att säga..... De beskriver sina problem och styrkor på ett jättebra sätt. Flera gånger när jag läste boken kände jag igen sonen =) Jag kan verkligen rekomendera boken om man är intresserad av ämnet.

image2107


Förlagets beskrivning

Jag är ändå jag : Jag är ändå jag handlar om drömmen att flytta hemifrån, ta körkort och bli världsberömd. Om att vara kär, hitta en verklig vän - och att våga vara sig själv.

Daniel, Mattias, Marcus och Robert är fyra vanliga killar med unika erfarenheter. De har alla Aspergers syndrom. Här skriver de själva om hur det är att få - och leva med - en diagnos. I drygt 20 personliga berättelser diskuteras frågor som "Ska jag berätta för andra?" och "Vad är egentligen att vara normal?".

Boken ger även konkreta råd om hur man klarar skolan, behåller en vän och orkar vidare när livet känns jobbigt.



Kommentarer
Postat av: Sessan

Tack tack för bok tips!!
Den skall jag lägga på minnet ;0)
Jag är alldeles inte säker på att bonus sonen får diagnos adhd, då jag kan tycka att han har ganska starka AS drag. Spännande framåt, diagnos skar vara på plats före skol avslutningen.
Jag skriver inte mycket om det i min blogg, när det gäller killarna.
Men har lust att starta en fritt stående blogg som är anonym bara för att skriva av mig alla tankar.

Miljoner kramar

Postat av: V

Tack för tipset, ska verkligen försöka få tag på boken! Ha en trevlig helg!!

2008-03-07 @ 19:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback