ja, vad kan det vara?

image2259


Den frågan kan man lätt ställa sig........ Och det drar mig osökt till stora sonens problem som aldrig har följt några givna mönster men ändå var det jag misstänkte......
Alltså, så här är det....... Jag har nu varit hos läkaren och det var en förbaskat bra sådan =) För en gångs skull..... Han tog sig verkligen tid till mig och lyssnade på min lilla (långa) lista med symtom. Jag berättade om mina misstankar om MS och han var lite inne på det också eller fibromyalgi...... Det är samma två jag själv misstänker mest. Men så till det som gör det hela lite svårare. Han gjorde vissa neurologiska tester på mig och där fungerade allt som det skulle och det talar ju mot MS........ Sen tryckte han på vissa triggerpunkter som ska ömma väldigt vid fibro, men det ömmade inte jättemycket. Han sa att man ofta skriker av smärta om man trycker där och det gjorde jag ju inte.... Snarare tyckte jag att det kändes skönt =/. Så det talar ju mot fibromyalgi...... Därav liknelsen med sonen..... Det tog så många år för honom att få sin autismdiagnos för att det fanns saker som talade mot det...... I alla fall...... Jag fick ta en massa prover idag..... Mest sådant som har med kramp att göra såsom kalcium mm. Och det bästa av allt..... Han skickar en remiss så jag får röntga hjärnan =). Det är ju det jag vill...... Få veta om det kan vara MS eller inte..... Visar det inget så OK, då kan jag acceptera fibromyalgi eller något annat. Han verkligen lyssnade till mig och det känns så bra att jag just nu har väldigt nära till tårarna..... TACK =D



Så här känner jag mig nu....
image2260



Kommentarer
Postat av: Annsingen

Vad skönt du är nöjd med läkarbesöket!

Postat av: maskrosen

ja du ser
var jag gjort vill du hjälpa mej ....... eller

2008-03-18 @ 12:04:03
URL: http://maskroser.blogg.se/
Postat av: ejmis

Härligt med en läkare som lyssnar...nu är du på väg mot ett svar i alla fall.

2008-03-18 @ 12:09:18
Postat av: sessan

Å vad skönt att höra att läkaren var av den goda rasen! Inte alla är ju lika uppmärksamma menar jag.....

Du behöver en hej dundrandes utredning & det ser det ut som du får.

Jag var ju där du är nu för flera år sedan, totalt utbränd, krämpor både här & där, hjärnan surrade konstant......
Mina fysiska onter blev lagt på psyken något jag intuitivt kände var fel... Ryggen värkte, låste sig & jobbade emot, händerna ömmade & senare hela kroppen. Fick ad/hd diagnosen & började le mot livet, psyken blev starkare & jag kände mig lycklig.
Efter en tung graviditet blev kroppen allt svagare, fick konstaterat ett stort diskbrock i ryggen....... & senare kraftig fibromyalgi....
Jag har något fel som gör att jag måste gå & få B12 sprutor hela tiden....

Hade man tryckt på min trigger pungter för 4 år sedan hade jag hoppat högt på några, spec händerna & skuldrorna.
Nu hoppar jag högt vart man än tar i mig :(

Jag är väldigt glad du blivit tagen på alvar idag, detta var ett STORT steg för dig i rätt riktning.

Stor kram

2008-03-18 @ 12:17:19
URL: http://sessanochprinsessan.blogspot.com/
Postat av: Gabbi

Va skönt!!
Nu håller vi tummarna för att det går snabbt å smidigt!!
Ha en fin dag!

2008-03-18 @ 12:32:11
URL: http://www.mamsen71.blogg.se
Postat av: Åsa.S

Vad skönt att du kom till en läkare som tar dig på allvar! Hoppas de nu kan hjälpa dig att må bättre också!
Ha en fin kväll =)

2008-03-18 @ 21:41:32
URL: http://glansigyta.blogg.se
Postat av: maskrosen

ja nu läsre jag om mötet med läkaren hade inte tid idag skulle till jobbet och sen sabbade jag min blogg som du blev varse om hi hi det var bra att han lyssnade på dej och att han tog dej på alvar ja du man känner ju sin egen kropp och vet ju när det inte är bra med den eller hur kramisar på dej .....jobbar imorgon men vi hörs min lilla gurka

2008-03-18 @ 22:39:15
URL: http://maskroser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback