Örkmorgon....





Fy bubblan vilken inte kul morgon jag haft.... Först tog ciggen slut och sen bestämde sig båda killarna för att inte stiga upp i dag.... Jag blir vansinnig på sådant beteende så jag började smälla i skåp och dörrar här men det hjälpte föga. Nu ska jag nog göra det jag tänkt många gånger men ännu inte "vågat" göra.... Sätta lösenord på datorerna. Då kan de inte spela när de kommer från skolan..... Hehehe. Anledningarna till att jag inte gjort det innan är två.... Dels är jag rädd för att de ringer och stör mig på jobbet och jag pallar inte det, dels är jag rädd för att stora killen ska få världens utbrott och slå sönder både datorer och annat. Innan ni kritiserar min son för det beteendet så får jag väl säga att vredesutbrott tyvärr är en ingrediens i hans diagnos....... Men, men.... Jag måste nog markera nu.... Framförallt inför lillkillen som tror att han kan göra exakt som han vill hela tiden utan att det får konsekvenser.
Förresten har jag cigg nu =D. Hittade en tia och en femma i makens vinterjacka och sen hade jag massamycket femtioöringar =O Ni anar inte hur dumt det känns att handla med mynt...... Men är man desperat så är man ;) Sen hur det blir i morgon är väl en annan femma.......






Kommentarer
Postat av: sessan

Absolut skall du ta bort passorden!

Skolan först så data!

Här har vi lagt in tids styring på killarnas datorer när vi har vart tvungna att markera att nog är nog.



Du skall inte behöva bråka för att dom skall upp.

Berätta för dom att datorerna får dom tillbaka när dom bevisat att dom klarar av att gå upp i rätt tid & utan bråk.



Stå på dig vännen, jag vet att det är tufft.



Kram

Postat av: Anonym

Du e utmanad

2008-05-14 @ 09:41:24
URL: http://mamsen71.blogg.se/
Postat av: majsan67

känner hur det kryper i mig när jag läser om dina trötta pojkar. Som väl är har den minste skärpt sig, men den store är för bedrövlig, och många sena ankomster blir det nu... suck.



Jag önskar att det funkade med lösen och tidsspärr på deras datorer. Jag hade installerat ett spärrprogram som jag styrde från min dator, där jag kunde välja vilka program dom skulle få använda och hur länge dom skulle få använda datorn.

Funka ju föga då min äldste är en mästare på datorer och lyckas ta sig förbi programmet... mutter, (men kreativt må jag säga)



Det enda som funkar är helt enkelt att ta bort hela burken, då KAN dom inte spela. Det är farligt nära nu kan jag säga för den äldste, eller nära, det har redan hänt. Nu har jag fått nog av misskötsel av skola och annat.... kriget är ett faktum



Hoppas du inte kommer hem till sönderslagna datorer och annat när du sätter lösen ;)

2008-05-14 @ 10:39:23
URL: http://majsan67.blogg.se/
Postat av: Ann

Mynt är pengar det med gumman!Hade du bott nära hade du kunnat komma hit och rökt på mej...sådant gör vänner:)

Ska göra utmaningen sedan;))

KRAM!

2008-05-14 @ 10:57:19
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Åsa.S

Kaninte låta bli att skratta... "en annan femma"

2008-05-14 @ 16:56:35
URL: http://glansigyta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback