Dyslexibekymmer...



Vi har ett stort problem då det gäller lillkillens dyslexi..... Hans koncentrationssvårigheter. Det gör att han inte klarar av talböcker...... Jag vet hur han har det.... Folk kan tala sig varma om talböcker men jag skulle inte kunna lyssna mer än fem minuter förrän jag hade fått spola tillbaka. Då hade jag inte hört ett dugg vad de sagt. Exakt så är det för sonen. För att han ska få in det i skallen så måste jag läsa allt för honom med väldig inlevelse. Samtidigt måste jag titta på honom och se så han verkligen lyssnar..... Man ser det om han verkar frånvarande. Då hör han inte på. Hela vår familj lider av detta med koncentrationsproblem......
Så, hur gör man??? Jag har ju inga problem med att läsa så jag njuter ju av att läsa en god bok. Men har man då som sonen problem med att läsa också så finns ju dåligt med lösningar... jag kan ju inte vara där resten av hans liv =O. Han själv påstår att "Joho... jag kan visst läsa" , jaja då ;)
Detta sliter skitmycket på oss och jag har dåligt med lösningar......... Men vi kämpar på =)



Kommentarer
Postat av: Ann

LÅter int lätt gumman! Jag beundrar din styrka och ditt tålamod! Du är en superbra mamma!

Postat av: Åsa.S

Ja, det kan vara svårt med talböcker, för visst måste man koncentrera sig mer, annars är man "väck direkt".

2008-09-01 @ 10:24:35
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: Lillaviola

Ja, du gjorde väl ngt fel när du väntade ditt barn,blinkblink

Att inte kunna lyssna är ännu jobbare, för alla tror att det är så enkelt.

Har idag insett att det är många fördomar att arbeta emot...

Tur att vi finns!

2008-09-01 @ 15:45:40
URL: http://lillaviola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback