Mötet avklarat...



Min son går i en mycket bra skola som efter sina förutsättningar gör sitt bästa för att alla elever ska gå ut skolan med betyg..... Mötet gick bra och de har en bra plan upplagd. Problemet är att få sonen motiverad att ta emot all hjälp han kan få. Han har egentligen alla förutsättningar att klara det men det hänger på honom själv. Men hans mognadsnivå ställer till det för honom. Han vill gärna vara som sina vänner och kämpar med tonårsproblem samtidigt som han är kanske som en nioåring när det kommer till att planera och ha koll på sina saker och vad som gäller......
Eftersom jag inte behöver lägga så mycket krut på stora sonen i år ska jag lägga all kraft på att lillkillen ska få sina betyg.... Jag bara hoppas att han också kan finna motivationen.
Han vägrar ofta gå till specialläraren i svenska och han vägrar tydligen ofta att använda dator i skolan. Talböcker kan han inte lyssna på så vi bestämde att allt som ska läsas in ska jag läsa för honom...Puh ;) Muntliga prov får han men om de förlägger dem vid annat tillfälle vill han inte göra dem. Så nu har jag en hel del att kämpa med =)
Nä.... Nu ska jag käka lite sen ska jag fixa hans rum så vi får in ett skrivbord där...... Kanske kan bli en bra läxplats =)


Kommentarer
Postat av: Anna

Va me jobb åt morsan ;) ..man får kämpa sig igenom vissa åldrar :(

2008-09-09 @ 12:08:58
Postat av: Lillaviola

Jag ser vissa ( typ många) likheter på din son och min.

Han rycker allt spm oftast på axlarna med ett "ja vet inte" som svar på det mesta...



Han ska motiveras igenom ROBOMEMO om ca 2 veckor.

SÅ nu gäller det att ladda!

Postat av: jayne

Ja du... dessa stackars killar.Min son kan också vara så där, men jag tycker inte det är så konstigt..hans lärare ger honom inte rätta förutsättningarna. så han har liksom gett upp..vilket jag vägrar...nepp..upp och hoppa.

Man ska aldrig ge sig...fick jag veta idag med brev från Folksam..aldrig ge sig... man kan få rätt då!!!

Kram

2008-09-09 @ 15:16:12
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback